שתף קטע נבחר

גם במשקפי ראייה: החשיבות של ציפוי עדשות

הם משפרים את איכות הראייה, מסננים את קרינת השמש ומגנים על עדשות המשקפיים. איך הציפוי על העדשות משפר את איכות החיים שלנו ותורם לראייה?

בשיתוף לוכסוויז'ן

 

בחירת משקפי ראייה היא אחת הבחירות החשובות לבריאות שלנו. אנחנו בוחרים מסגרת, צבע וכמובן את המספר המתאים וחשוב מאוד לא לשכוח גם את ציפוי האנטי רפלקס שעל העדשות. יעקב סגל, אופטומטריסט מסביר את החשיבות הרבה שיש לציפוי.

 

"מדובר באיכות חיים טובה יותר למרכיבי העדשות בכל מיני מצבים כמו למשל, נהיגה בלילה, צפייה בטלוויזיה ובאופן כללי ראייה. חדות הראייה הרבה יותר טובה כשיש ציפוי אנטי רפלקס על העדשות".

 

הוא מוסיף ואומר כי הציפויים משפרים את איכות העדשות מבחינת שקיפות, סינון קרינה של מסכי מחשב, הפחתת סינוור בזמן נהיגה, הגנה מפני שריטות או כציפוי מראה אופנתי. לכן מומלץ לרכוש את העדשות המצופות ולא עדשות בסיסיות שמגיעות ללא כל ציפוי.

  

עוד כתבות בערוץ בריאות העין

 

הציפויים משפרים את איכות העדשות מבחינת שקיפות (צילום: shuttetstock) (צילום: shuttetstock)
הציפויים משפרים את איכות העדשות מבחינת שקיפות(צילום: shuttetstock)

 

איזה ציפויים קיימים?

צייס DuraVision Platinum

טכנולוגית ה-DuraVision מערכת של 9 שכבות ציפוי דקות וצפופות במיוחד המוצמדות בקשר יוני. טכנולוגיה זו מחזקת את העדשה והופכת אותה לעמידה מאוד, קלה לניקוי, דוחה אבק ומחזקת את יכולות האנטי רפלקס של הציפוי.

 

עם ציפוי DuraVision Platinum מתקבלת עדשה קשיחה פי שלושה מעדשה עם ציפוי אנטי רפלקס אחר.

 

ציפוי DuraVision DriveSafe

עדשות DriveSafe לשימוש בנהיגה תוך מתן דגש על ראייה מדויקת למרחק ואזור ביניים רחב במיוחד המותאם לצפייה בלוח המחוונים ומראות הרכב.

 

לעדשה ציפוי מיוחד שמונע סינוור ומקל על נסיעה בשעת ערביים, ימים גשומים, מעורפלים וכדומה. הודות לטכנולוגיה הייחודית שבהם הן מיוצרות, הן מאפשרות ראייה טובה יותר בתנאי תאורה נמוכה.

 

הודות לציפוי, עדשות DriveSafe של ZEISS מאפשרות הפחתה של כ-64% בוהק ואורות מסנוורים ממכוניות שבאות מולכם או פנסי תאורה בלילה.

המשתמשים בעדשות מדווחים על ראייה מדויקת של הכביש, לוח המחוונים, מראה אחורית ומראות צד.

  

ציפוי DuraVision Blue Protect

ציפוי שמיועד לאלו שעובדים מול מסכי מחשב או מתחת לאורות פלורסנט שמוציאים הרבה אור כחול המזיק לעיניים ה Blue Protect מפחית את מעבר האור הכחול.

 

במציאות של חיי היום יום יש אור כחול שמזיק לעין ויש אור כחול שמפעיל את המלטונים בגוף שלנו (שזה דבר חיובי).

 

הציפוי מפחית את מעבר האור הכחול המסוכן בלי לפגוע באור הכחול החיובי. (חוסם עד 440 ננומטר)

 

עדשות מתכהות ובשמם המקצועי- PhotoFusion Lenses

מדובר על עדשות מתכהות בשמש.

 

אנשים רבים מעדיפים לא לקחת איתם 2 זוגות משקפיים (אופטיים ושמש) ולכן הפתרון הטוב ביותר עבורם הוא עדשות לבנות שמתכהות בשמש.

 

הרבה אנשים מכירים עדשות מסוג זה, אבל העדשות של צייס מתכהות כ 25% מהר יותר ומתבהרות כפי 2 מהר יותר מהמתחרים (ע"פ מחקרים של צייס)

העדשות גם נותנות 100% הגנה מקרני ה UV (עד 400 ננומטר)

 

ציפויי מראה- DuraVision Mirror

מדובר על ציפוי שניתן לשים על עדשות שמש. מדובר על עדשות יותר "אופנתיות" בגוונים חדשים של צבעי מראה. מדובר על קטגוריה חדשה של צייס. ניתן היה להזמין רק בצבע כסף ובחודש האחרון נכנסו הצבעים החדשים.

  



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
חשיבות הציפוי במשקפי ראייה
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים