שתף קטע נבחר

הטכנולוגיה החדשנית שמסייעת להתמודד עם תסמונת "ראיית המחשב"

דור חדש של עדשות הנקראות עדשות דיגיטל המצוידות בטכנולוגיה המקלה על עייפות העיניים ומונעת את כאבי הראש והצוואר, עשוי להקל על התופעות שנגרמות משעות רבות של מסכים. למי העדשות הללו מיועדות ואיך הן עוזרות לעיניים שלנו? צפו

בשיתוף לפידות מדיקל

 

150 פעם ביום. זה המספר הבלתי נתפס של הפעמים שאנחנו בודקים את הסמארטפון שלנו מדי יום, כך על פי מחקרים. וזה עוד לפני שאר המסים מלווים אותנ מדי יום. מה עושה הבהייה הרבה במסכים השונים לעיניים שלנו - ומהם הפתרונות המתאימים?

 

קראו עוד כתבות בערוץ בריאות העין

 

לצורך כך הזמנו לאולפן את האופטומטריסטיות כרמית פרי מאופטיקה כרמית בצפון ואורנה שמואלי מאופטיקה שמואלי, לדיון בנושא.

 


אורנה שמואלי מסבירה: "רבים מאיתנו סובלים מתופעה הנקראת Cvs - computer vision syndrome מאמץ עיניים דיגיטלי מאופיין על ידי עיניים יבשות ומגורות, ראייה מטושטשת, וכאבי צוואר וגב. זהו דבר שכיח, שחשים אותו לאחר צפייה ממושכת מעל לשעתיים במסך דיגיטלי או יותר נכון במספר מסכים.

 

"בנוסף בגלל שרובנו מחזיקים את מכשירי הסמארטפון במרחק של כ-20-30 ס"מ מהפנים שלנו, מספר המצמוצים שלנו עלול לרדת בעקבות צפייה ממושכת. דבר המוביל להתייבשות וגירוי בעיניים".

 

כרמית פרי אומרת כי הפתרון הוא דור חדש של עדשות הנקראות עדשות דיגיטל. העדשות האלה מצוידות בטכנולוגיה חדשנית המקלה על העייפות בעיניים ואף מונעת את כאבי הראש והצוואר.

 

"כמו כן העדשות הללו חוסמות את האור הכחול שבוקע מהמסכים מלחדור לעיניים. היות שאנשים רבים נוהגים "להיכנס" עם הסלולרי למיטה ולא מודעים להשפעה של האור הכחול על איכות השינה שלהם. הטכנולוגיה גם מחלישה באופן מהותי את דיכוי הפרשת המלטונין והחלשת הערנות שמגיעה בעקבות החשיפה לאור הכחול".

 

למי עדשות הדיגיטל מיועדות?

לדברי פרי, הן מיועדות לגילאי 35 עד ארבעים חמש אשר עובדים שעות רבות מול מסכים, משתמשים הרבה בסלולרי ועדיין לא זקוקים לעדשות מולטיפוקל.

 

שמואלי מוסיפה כי ישנם מחקרים שמראים שכ- 70% ממי שעובד מול מסך מעל 3 שעות ביום סובל גם מיובש בעיניים.

 

"הסיבות להתפרצות התופעה מתחלקות לשניים: פנימיות כמו למשל, תזונה, חוסר בשתייה, דלקת בעפעף ועוד. וגם סיבות חיצוניות כמו למשל: שימוש רב במזגנים, עבודה רבה מול מחשב הגורמת לירידה במצמוץ וכך ליובש בעיניים".

 

היא מוסיפה כי הטיפול הנפוץ ביותר ליובש הוא הזלפה מקומית של טיפות לטיפול ביובש בעיניים. על אף שטיפול זה לא מרפא את התופעה, הוא מקל את התסמינים וגם מקנה הגנה מסוימת לעין החיצונית מפני נזקים שנגרמים בשל היובש.

 

בשיתוף לפידות מדיקל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
השפעת המסכים על העיניים
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים