שתף קטע נבחר

כל היום במסך: העדשות שיעזרו לראייה שלנו

השנים האחרונות הפכו את רובנו לצרכני מסכים כבדים ומגיל צעיר מאוד. וככל שהטכנולוגיה מתקדמת יותר, היא גם מזיקה לראייה שלנו ומוקדם משנים עברו. אבל לפני שאנחנו מתייאשים, חשוב שנדע שיש מה לעשות כדי למנוע את ההידרדרות

בשיתוף לוכסוויז'ן

 

כולנו מכורים למסכים. מגיל מאוד צעיר אנחנו מעבירים את זמננו בין הסמראטפון, לטלוויזיה, למחשב ולטאבלט. אבל החיים בעידן הדיגיטלי,  מזיקים לעיניים שלנו.

 

העיניים עובדות שעות נוספות ומתאמצות לתפקד, בעיקר בשל העובדה שהשימוש במכשירים דיגיטליים ניידים מאמץ מאוד את שרירי העיניים, בגלל שמספר המחזורים היומיים שאנו עוברים בין ראייה לטווח קצר לראייה לטווח הרחוק גדל משמעותית.

 

פעילות תובענית זו לשרירי העיניים, גורמת לעתים לראייה מטושטשת, עיניים עייפות או יבשות וכאבי צוואר. העיניים מנסות להתאים את עצמן לקצב הראייה המהיר שעובר בין ראייה יומיומית רגילה לצפייה במסכים הדיגיטליים, זאת על מנת לאפשר ראייה ברורה וחדה בכל אחד מהמצבים.

 

עוד כתבות בערוץ בריאות העין

 

הפתרון שיגן על העיניים

"עדשות צייס דיגיטל" הן עדשות חדשות של חברת צייס הגרמנית המותאמות במיוחד לצרכיהם של אנשים שסובלים מפגיעה באיכות הראייה עקב השימוש התכוף במכשירים דיגיטליים.

 

הן מיועדות לאנשים בגילאי 30-45 החווים לראשונה קשיי ראייה לטווח הקצר, ללא קשר לכך שהם זקוקים למשקפיים חד מוקדיים או שאינם זקוקים לתיקון ראייה כלל.

 

העדשות מאפשרות ראייה נוחה למרחק, ושדה ראייה רחב ונוח לקרוב, כדי לאפשר צפייה מיטבית במכשירים דיגיטליים. טווח הביניים, הנמצא בדרך כלל בשימוש בעדשות מולטיפוקל, הינו מצומצם יותר בעדשות אלו ולפיכך, מתאים לצרכי הראייה של אנשים שאינם זקוקים כלל למשקפיים, או לכאלה המרכיבים משקפיים למרחק בלבד או לקריאה בלבד".

 

כרמית פרי אלקיים, אופטומטריסטית קלינית, מאופטיקה כרמית - קיבוץ מזרע, מסבירה כי העדשות הדיגיטל של צייס נוצרו על מנת לענות על צורך הולך וגובר של אנשים המשתמשים במסכים דיגיטליים ומרגישים חוסר נוחות ומאמץ בראייה לאורך זמן.

 

"העידן הדיגיטלי הפך את כולנו לצרכנים של מסכים דיגיטלים החל מגיל צעיר. מסך המחשב בעבודה, הנייד או בטאבלט. השימוש האינטנסיבי במסכים מאמץ את העיניים, גורם ליובש בגלל פחות מצמוץ ולעייפות של מערכת הראייה.

 

"אם בעבר אנשים היו מרגישים קושי בראייה מקרוב בסביבות גילאי 40-45 הרי שהיום יש הרבה משתמשי מחשב שמתלוננים על קשיים בראייה מקרוב כבר בגילאי 30. זו הסיבה שהעדשות האלה מתאימות לאנשים בגילאי 30-45 החווים לראשונה קשיים בראייה לטווח קצר, בין אם הם מרכיבי משקפיים ובין אם לאו".

 

היא מוסיפה ואומרת כי עדשות הדיגיטל מאפשרות עבודה נוחה לאורך זמן וללא מאמץ, הן עוזרות להתמקד בקלות במסך ומונעות תחושת עייפות בעבודה ממושכת. "התכנון המיוחד של העדשה מאפשר הרכבה של המשקפיים מתחילת היום ועד סופו".

 



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
לא מתנתקים מהמסכים
צילום: Shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים